OM VERKEBÄCK OCH BILDBOMB! :D

Onsdagen: på onsdagen så åkte vi ju då till underbara Veckebäck. Det tog typ 3 timmar dit så det var riktigt drygt, men jag fick låna min brors iPod, så jag lyssnade på musik o så med den under tiden.
När det typ bara var halva vägen kvar så stannade vi o fikade. Vi tog en filt och satte oss i gräset för det var så jääkla varmt, så det var riktigt skönt att sitta där o fika. men vi hade oturen och satte oss mitt i ett myrbo.. så vi fick flytta oss. sen åkte vi till stugan. det var verkligen kul att komma dit igen!:D
 direkt när vi kom dit så tog jag, mamma och Malin på oss våra bikinis och gick ut på bryggan.
men där kunde vi ju såklart inte sola, för att pappa, Christian och Algot fiskade. och Alfred lekte någonting. hihi.
så jag tog lite kort o så på dom ist. sen åkte pappa och Christian ut med båten. Men då hade solen gått i moln så det gick ändå inte att sola. Men Algot skulle tvunget bada. Så då gjorde han det, han var helt galen.
Men jag Julia badkrukan badade INTE!! tycker att det är skit läskigt att bada där.. hehe.
sen åkta jag, mamma, Malin, Algot o Alfred in till Västervik och shoppade. jag köpte en fusk skinnjacka.
sen åkte vi hem och då stog maten på bodet. pappa och Christian hade vatt så duktiga och lagat maten. det blev grillat och nypotatis. det åt vi varje dag (a) skit gott.
Torsdagen: På torsdagen så åkte jag, mamma, Malin, Algot och Alfred till havet och solade o badade.
vi åkte vid typ 10 på morgonen och stannade till typ halv 3 eller nåt. vet inte riktigt.
när vi inte ville vara mer vid havet så åkte vi till Kvantum o mötte pappa och Christian, så skulle dom ta med Algot o Alfred till stugan. För jag mamma och Malin skulle o shoppa igen (a) hiihih.
den dagen köpte jag en ljusblå Svea väska, ett linne, ett par solglasögon och en munkjacka.
sen åkte vi hem och åt grillat.
Fredag: Då var det ju Midsommarafton. Då skulle jag mamma och Malin åka till havet, men jag blev typ sjukt. så jag kunde såklart inte följa med. typiskt mig asså. så jag fick stanna kvar i stugan med pöjkarna, men jag duschade och gjorde mig iordning lite smått. Sen när mamma och Malin hade kommit tillbaka så åt vi abborre och nypotatis. riktigt gott, men jag åt ju inte så mycket, eftersom att jag mådde dåligt -.-
sen så satt jag på balkongen o gjorde ingenting. sen skulle vi äta glass och jordgubbar. MUMS!!!!!
sen så gick jag in till Algot o ALfred som satt och kollade på LasseMajas dektetivbyrå filmen.
så jag kollade lite på den med dom. den är inte direkt den bästa film man sett. höhö.
sen åt vi grillat igen. Jag älskar verkligen grillat (L)
sen kollade jag, mamma och Malin på film sen gick vi o la oss.
Lördag: Då blev det Astrid Lindgrens Värld :D  ååhh, jag älskar det! hahahah. det är så kul där asså. hehe.
Att gå runt bland allas hus. Det är ju alltid en massa uppträdande, vi kollade på: Emil i lönneberga, Ronja Rövardotter, Pippi Långstrump, Bröderna Lejonhjärta och Karlsson på taket. Bröderna Lejonhjärta var bäst. hehe.
där fick man följa med in i skogen o allt, för man skulle hjälpa Johnattan(stavning) att gömma sig från vakterna. det var faktist riktigt kul. och mamma skulle såklart ta kort på Skorpan alltså Carl Lejonhjärta.. haha. Men Karlsson på taket är riktigt dum mot mig faktist :(
han kallar mig snåål :o för att när vi skulle kolla på hans uppträdande (som sög förresten) så sa han till publiken att han var hungrig, så han tog en tom påse från en i publiken och gick runt bland alla för att han skulle få något att äta. men jag hade ju inget.. för jag hade nyss ätit upp mitt godis. Men precis innan uppträdandet så råkade jag tappa lite godis på marken. Så Algot tog upp en godisbit som jag hade tappat på marken och gav den till mig. Den var ganska liten den godisbiten. Men iaf, den godisen gav jag till Karlsson på taket, och då sa han så ba: äähh, den va liten. Du var snål du.
då tänkte jag så ba: du ska vara glad över att du fick något överhuvudtaget tjockis...!
men jag sa det inte till honom tyvärr. hihi. Men lördagen var iaf riktigt kul. + dom hade väärldens godaste glass på Astrid Lindgrens Värld (L) det kommer bild på den
Söndag: Denna dag åkte vi hem från paradiset.. det var riktigt tråkigt att åka hem faktist.
men innan vi åkte hem så åkte vi till havet en gång till och solade o badade. och då badade jag faktist.
men usch,det vat kallt.. men jag badade ändå mest av alla den dagen. Stolt!
Den dan brände jag mig i solen. -.-'
Pappa, Christian, Algot och Alfred åkte hem innan mig mamma och Malin. För vi hade vatt tvungen att ta 2 bilar till havet. så dom tog en bil och åkte till stugan och började med maten. så när jag, mamma och Malin kom till stugan så stog det Abborre och potatis på bordet. mumsigt.

Vi kanske ska tillbaka nästa år :D  Men nu får ni bilder ist:
 

     

       
 
 
   
 
         
 hmm.. det blev ju en hel del bilder det ja (a)  och nu orkar jag verligen INTE lägga in fler bilder, haha. pusshej



Kommentarer
Postat av: bbbbbbalice

den tröjan tänkte jag köpa :O (sista bilden) haha, den är tuff (Y) :D

2010-06-28 @ 17:43:56
URL: http://liindow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0